ΤΟ ΔΟΛΩΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΗΡΑΜΑ

Αναδημοσιεύω ένα άρθρο που έγραψα περίπου το 2005 στην Ελλάδα που ζούσε το πάρτι της κατανάλωσης και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Επικοινωνείν 



"Υπερχρέωση των νοικοκυριών , άνοδος του Πετρελαίου , ακρίβεια στα βασικά καταναλωτικά αγαθά. Απελπισμένοι μικροεπενδυτές, άνεργοι από εργοστάσια και επιχειρήσεις που μετακόμισαν ανατολικά, εξουθενωμένοι  καταστηματάρχες από τον κινέζικο ανταγωνισμό.
    Κλασικά και πλέον καθημερινά θέματα ειδήσεων στα μέσα μαζικής επικοινωνίας ,πότε με δόσεις μελοδράματος στα βραδινά τηλεοπτικά δελτία ή με περισσότερο σκεπτικισμό στα πορτοκαλί φύλλα των Κυριακάτικων εφημερίδων.
    Κι όμως σκεφτείτε , πρόκειται για τα ίδια ακριβώς δελτία ειδήσεων,  που στο «αναγκαίο» διαφημιστικό διάλειμμα , προβάλουν με έξυπνα τρικ πόσο εύκολα μπορεί να κάνει κανείς αληθινά τα καταναλωτικά  όνειρά του. Ένα τηλέφωνο  ή μια επίσκεψη σε ένα από τα πολυάριθμα τραπεζικά καταστήματα με τους χαμογελαστούς υπαλλήλους αρκεί και όλα όσα θέλεις να αποκτήσεις είναι δικά σου και μάλιστα ΑΜΕΣΩΣ. Πλήθος «εργαλείων» (έτσι λέγονται τώρα τα δάνεια) ,στεγαστικά , καταναλωτικά , εορτοδάνεια , διακοποδάνεια  καθώς και πιστωτικές κάρτες είναι εκεί ,έτοιμα να χρησιμοποιηθούν για να εκπληρώσεις ακόμα και τα πιο τρελά  όνειρα σου.  
     Κι αν δεν έχεις τέτοιου είδους όνειρα ή καταναλωτικές ανάγκες ; Ε δεν χρειάζεται να αγχώνεσαι! Τα ίδια μέσα ενημέρωσης φροντίζουν να στα δημιουργήσουν. Τι δεν έχεις ; Μεγαλύτερο σπίτι, καινούριο αυτοκίνητο , ποιο σύγχρονα ηλεκτρικά , αναβαθμισμένο Η/Υ , 3ης γενιάς κινητό ;  Εκεί θα βρεις πλήθος από διαφημίσεις τέτοιων « απολύτως αναγκαίων» για την επιβίωση καταναλωτικών αγαθών…όλα με μακροχρόνιους διακανονισμούς , άτοκες μηνιαίες δόσεις και περιόδους χάρητος!
    Και το διάλειμμα τελειώνει , οι ειδήσεις ξαναρχίζουν…απελπισμένοι  οικογενειάρχες, με δάνεια που δεν μπορούν να ξεπληρώσουν, με πιστωτικές κάρτες στο κόκκινο, κλαίνε μπροστά στις κάμερες πετώντας στον αέρα και το τελευταίο ίχνος αξιοπρέπειας που τους έχει απομείνει,  ανεβάζοντας στα ύψη τα «νούμερα» των καναλιών ,που με την σειρά τους  στο επόμενο «αναγκαίο» διαφημιστικό διάλειμμα θα «πουλήσουν» περισσότερα δάνεια, κάρτες ,αυτοκίνητα και ηλεκτρικά , έναν τρόπο ζωής που ο κάθε «φυσιολογικός» άνθρωπος θέλει να ζήσει …και μάλιστα ΑΜΕΣΩΣ.

    Και εμείς θιασώτες όλων αυτών , στέκουμε απαθείς μπροστά σε  μια αλυσιδωτή τραγωδία που εκτυλίσσεται μπροστά μας , χωρίς καν να αντιλαμβανόμαστε ότι σε αυτό το παιχνίδι εμείς είμαστε το δόλωμα , εμείς και το θήραμα…"


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις